Skip to main content

Virgin Galactic SpaceShipTwo, nava pentru turism spaţial

Din multe puncte de vedere suma de 200.000$ este destul de mare pentru a experimenta 6 minute de imponderabilitate. Pe de altă parte, o astfel de experienţă unică probabil că merită mult mai mult ţinând cont de tehnologia actuală. Virgin Galactic face parte din grupul Virgin al lui Sir Richard Branson şi se ocupă de dezvoltarea unui sistem de turism spaţial.
SpaceShipOne în zbor
Scopul lor este să ofere posibilitatea oamenilor obişnuiţi, fără pregătire de astronaut, să zboare la altitudini de peste 100 km deasupra pământului şi să simtă efectul de imponderabilitate timp de mai bine de 6 minute. Conform preştedintelui companiei, Will Whitehorn, s-au vândut aproximativ 200 de bilete până în decembrie 2007, iar primul zbor este programat în anul 2009.
SpaceShipTwo şi White Knight Two
SpaceShipTwo este cea de-a doua navă destinată zborurilor sub-orbitale, dezvoltată de Virgin Galactic în colaborare cu compania Scaled Composites. Cu ajutorul ei vor putea călători până la o altitudine de 110 km, 6 pasageri şi doi piloţi. Construcţia sa a fost aprobată în urma zborurilor de test realizate cu succes de SpaceShipOne. Pentru a ajunge la altitudinea dorită, SpaceShipTwo va avea un zbor format din două faze.
Iniţial, SpaceShipTwo va decola şi va fi purtată până la altitudinea de 15.200 m de White Knight Two, un aparat de zbor cu patru motoare. De acolo, motorul de rachetă hibrid al lui SpaceShipTwo va intra în acţiune şi va propulsa nava până la aproximativ 4.000 km/h. Reintrarea în atmosferă se va realiza cu aripile strânse şi nu se vor experimenta aceleaşi probleme legate de frecarea cu aerul ca în cazul navetelor spaţiale datorită vitezei semnificativ mai reduse.
Planul de zbor al lui SpaceShipTwo
Conform planului inţial, vor fi construite 5 astfel de aparate de zbor, primele două fiind actualmente în producţie. Primul va fi numit VSS (Virgin Space Ship) Enterprise şi se este construit în proporţie de 60%. Pentru bilete au fost primite peste 65.000 de cereri, iar cei acceptaţi trebuie să treacă testele de centrifugă cu acceleraţii de 6-8 g. Dacă preţul iniţial a fost de 200.000$, acesta urmează să scadă la o sumă între 100.000$ şi 175.000$ după vânzarea a 100 de bilete, iar după încă 400 vândute costul va fi de doar 20.000$.
SpaceShipTwo
Aşa cum se poate observa şi în imaginile prezentate, SpaceShipTwo dispune de mai multe hublouri amplasate chiar şi pe tavanul cabinei, fiecare având diametrul de 46 cm. În cele câteva minute de imponderabilitate, pasagerii îşi vor putea desface centurile de siguranţă şi se vor putea mişca prin cabină. Revenirea la sol se va realiza printr-un zbor planat, timpul total petrecut de pasageri în navetă fiind de aproximativ 2,5 ore. Virgin Galactic nu este singura companie interesată de turismul spaţial. O serie de alte companii au propus şi prezentat proiecte asemănătoare, dar, dintre toate, SpaceShipTwo pare să fie cel mai avansat.

Popular posts from this blog

Test New ALFA-AWUS036H v.2 (1.000mW) VS ALFA-AWUS036H v.1 (500mW)

- Recently emerged the New ALFA-AWUS036H v.2 (1.000mW), and these are the tests. TEST WITH NETSTUMBLER 1) usb da 100mW chipset railink 2) usb da 200mW chipset railink rt73 3) intel 2200 b/g con connettore esterno rp-sma 4) Alfa-AWUS036H 500mW 5) New Alfa-AWUS036H V2 da 1.000mW

Creating A Cheap Bluetooth Sniffer

Many papers and posts on internet forums have commented on the success of turning normal everyday bluetooth USB dongles ($10), into their more powerful counterparts that allow the capturing of packets from the airwaves. These more powerful USB dongles are usually sold at a much higher price ($10,000) together with the software to drive and control these devices. The problems associated with BlueTooth sniffing You cant simply just purchase the dongle with the alternate firmware. There is next to no real opensource packet capture program for the bluetooth protocol. Hardware & Limitations Chipsets: Whats the difference? The chipset of the Bluetooth USB Dongles are very important. Broadcom chipsets are cheap hardware and are deemed unsuitable devices for this paper. But unfortunalty nowadays, every manufacturer seems to prefer putting these chips in their products compared to the more reliable Cambridge Silicon Radio (CSR) chipset. If your lucky enough to find a dongle with a CSR chips...

ALFA-­AWUS036H & ALFA-­AWUS050NH INSTALLING/UPDATING DRIVERS RTL8187, r8187, RT2800usb on UBUNTU

NOTE: For surfing Internet with ALFA-AWUS050NH on Ubuntu Jaunty with rt2870sta driver, you must use the Kernel "2.6.28-11-generic #42-Ubuntu", without change or updates the drivers modules. NOTE: The tutorial is not related to Ubuntu karmic. Driver RTL8187/Stacks-­mac80211 (ref. ALFA-­AWUS036h) ­- These drivers, for surfing Internet, are more stable than r8187, and fully compatible with Network-Manager 0.7 installed by default on Ubuntu 9.04. Network-Manager 0.7 installed by default on Ubuntu 9.04. ­- Supports all encryption without problems. (OPEN, WEP and WPA/WPA2) ­- With Compat-Wireless, the "injection" working, but for support “Fragmentation attack” (opt. -5) you need to install one patch. - The RX sensitivity and packets injection is less, related to drivers r8187. Driver r8187/Stacks-ieee80211 (ref. ALFA-AWUS036h) - This driver is recommended for use with the Suite of Aircrack-ng, but not particularly suitable for Internet connections, as less stable and disc...