Skip to main content

Nikolaos Tsolas, CEO Cosmote Romania: Vom lansa o oferta integrata impreuna cu Romtelecom

Cum comentati rezultatele financiare din primul semestru al acestui an?Suntem foarte multumiti de rezultate si de faptul ca ofertele noastre au prins la publicul din Romania. Rezultatele au fost mai bune decat ne asteptam. Am ajuns intr-un punct in care putem spune ca ritmul de crestere al companiei este unul sanatos. Asta indica faptul ca strategia noastra este una corecta, si vom continua acest ritm agresiv, vom studia piata, vom asculta ceea ce vor oamenii si le vom da ceea ce au nevoie.Deci, asta a fost unul dintre motivele pentru care ati inregistrat aceste rezultate financiare?Da, unul dintre motive. Pe de alta parte, am reusit sa ajungem la un nivel de acoperire la fel de mare ca si al competitiei intr-un timp record. Acum avem acoperire a retelei de 97% din populatie, la fel ca si competitorii nostri. Acest lucru a fost realizat in doar 18 luni.Care sunt prioritatile dumneavoastra pentru cea de-a doua jumatate de an?Vrem sa continuam sa crestem in acest ritm alert. O sa fim mai agresivi in cel de-al doilea tri¬mestru, pentru ca acum avem si uneltele cu care sa luptam. Vom fi mai agre¬sivi si pe segmentul corporate, deoarece in trecut nu am avut toate ins¬trumentele pentru a concura puternic pe acest segment, ma refer aici, in principal, la acoperire. Tinta noas¬tra este sa castigam cat mai multi clienti posibil.Ce planuiti sa faceti pentru a atrage mai multi clienti pe segmentul business?Dupa cum am mai spus, pentru segmentul business nu am fost pregatiti pana in prezent. Unul dintre motive a fost acoperirea. Acum avem, si vom fi mai buni decat competitia. Impreuna cu Romtelecom vom crea niste produse speciale pentru segmentul corporate.Aveti unele planuri cu privire la o oferta integrata Cosmote-Romtelecom?Da, lucram la o astfel de oferta, dar, momentan, nu pot da mai multe detalii. Romtelecom a suferit o recenta schimbare de management. Este mult de munca pentru a o implementa, dar avem deja pregatite niste oferte atat pentru consumatori, cat si pentru segmentul corporate. Pana la sfarsitul anului vom lansa, probabil, aceasta oferta.Ce tipuri de clienti vizati sa atrageti prin aceasta oferta?Ne adresam pietei pe toate domeniile. Atat pe segmentul prepaid, cat si pe abonament. Punem mare accent pe cel cu abonament, ceea ce inseamna clientii Vodafone si Orange. Cum am spus, asta urmarim. Sa convingem clientii Vodafone si Orange sa treaca pe Cosmote. Dar, in acelasi timp, nu vom neglija segmentul prepaid, care reprezinta motorul de crestere a numarului de clienti noi.Dar ei nu aduc la fel de mult profit ca si abonatii...Aduc. Pe masura ce petrec mai mult timp in retea, folosesc mai des cartela prepaid.Cati dintre clientii Cosmote sunt utilizatori de cartela si cati sunt abonati?85% dintre clientii Cosmote sunt utilizatori de cartela prepaid. Dar acest lucru este foarte tipic pentru orice jucator care intra pe o piata noua. Este logic si normal sa achizitioneze clienti prin segmentul prepaid.Care este strategia Cosmote pentru 2008 si 2009?Vrem sa atingem un EBITDA pozitiv in 2008 si sa avem un profit net pana in 2009. Acum, ca avem reteaua si acoperirea puse la punct, ne putem adresa altfel publicului. Si, odata cu portabilitatea numerelor, suntem mai increzatori ca vom avea succes. Nu uitati ca un utilizator Orange sau Vodafone va vrea sa si pastreze numarul, pentru ca l a folosit de foarte multi ani si deja lumea stie numarul lui de telefon. Deci, portabilitatea numerelor va ajuta la cresterea concurentei pe piata. In acelasi timp, vom fi mai agresivi, si subliniez lucrul asta, pe ambele segmente. Vom continua sa investim in acoperirea retelei si in majorarea capacitatii acesteia, si targetul este de a depasi competitia in acest capitol pana la sfarsitul anului. Vom imbunatati calitatea serviciului cu clientii si vom aduce pe piata mai multe produse noi, inovative.Cat din investitia de 500 de mil. euro ati folosit pana in prezent?350 mil. euro. Pana in prezent, suntem in grafic cu investitiile. Unele investitii planuite pentru 2008 au fost realizate in 2007. Capcity switches si retea, pentru ca numarul de clienti a crescut mai repede decat ne-am asteptat. Anul trecut am investit 162 milioane de euro, iar in prima jumatate a acestui an am investit 84 milioane de euro, din care aproximativ 80% au fost acordati pentru dezvoltarea retelei. Anul acesta va fi anul de varf al investitiilor.Puteti sa-mi faceti o comparatie a pietei de telecom din Romania si din celelalte tari din regiune?Romania, dar putin si Bulgaria, au ramas putin in urma comparativ cu restul Europei, in ceea ce priveste rata de penetrare SIM. Inainte de intrarea noastra pe piata de telefonie mobila, Romania a fost dominata de doi operatori. Ca si celelalte piete europene, creste foarte repede. In termeni de preturi, este foarte competitiva in comparatie cu Grecia, de exemplu, cand rata de penetrare era la acelasi nivel la care se afla Romania acum, preturile erau mai mari acolo. Romanii se bucura de cele mai mici preturi din Europa. Ce planuri aveti in legatura cu licenta 3G?Asteptam rezultatul. Este prea devreme sa stim ceva. Nu este o chestiune de viata si de moarte pentru companie. 3G este o valoare adaugata. Din septembrie se va relua procesul pentru obtinerea licentei 3G, iar pana la sfarsitul anului, probabil, se va lamuri totul. Dupa aflarea rezultatului, vom decide ce vom face mai tarziu. In acelasi timp exista si wimax. Deci, o parte din piata de date poate fi asigurata prin wimax. Vom cere o licenta wimax. Investitia in wimax este foarte mica. La wimax este o investitie minima. Pentru obtinerea licentei wimax, vom participa si noi, si Romtelecom. Important este ca macar unul dintre noi sa obtina licenta, pentru ca apoi sa o putem imparti.Ce va aduce licenta 3G in plus Cosmote-ului?In termeni de business si bani, nu prea mult. Dar ne va aduce la acelasi nivel cu competitia. Astfel, putem concura pe toate fronturile. Nu il privim separat. Completeaza oferta. Deocamdata, avem doi competitori importanti in fata noastra. Ei au 3G, si noi nu.Am observat ca pierderile nete au fost reduse la jumatate. Ce le-a influentat?Cresterea numarului de abonati. Atat din punct de vedere financiar, cat si al numarului de abonati suntem multumiti.Cum este Romania in comparatie cu tarile din Vest?Romania este o tara atipica. Preturile sunt foarte mici, cele mai mici chiar din Europa, iar profiturile operatorilor sunt foarte mari. Este, in acelasi timp, o piata volatila, centrata pe convorbirile in aceeasi retea, spre deosebire de alte tari.Care este targetul Cosmote pentru 2008 in ceea ce priveste numarul de clienti?Cat mai multi. Vrem ca Cosmote sa intre pe profit net din 2009. Asta este mai mult sau mai putin ceea ce orice operator de succes a facut oriunde in lume. Am intrat pe piata acum doi ani. Si ca noi sa reusim sa facem asta in Romania, intrand la zece ani distanta dupa primii doi jucatori pe piata, este foarte bine. Am inceput cu multi ani mai tarziu cu o reputatie proasta si, totusi, am avut rezultate foarte bune. Pentru a fi profitabil pe o piata precum cea din Romania, unui operator ii trebuie o cota de piata de minimum 15%.

Popular posts from this blog

Test New ALFA-AWUS036H v.2 (1.000mW) VS ALFA-AWUS036H v.1 (500mW)

- Recently emerged the New ALFA-AWUS036H v.2 (1.000mW), and these are the tests. TEST WITH NETSTUMBLER 1) usb da 100mW chipset railink 2) usb da 200mW chipset railink rt73 3) intel 2200 b/g con connettore esterno rp-sma 4) Alfa-AWUS036H 500mW 5) New Alfa-AWUS036H V2 da 1.000mW

TBS5520 Multi-standard TV Tuner USB Box review

Noul TBS5520 Multi-standard TV Tuner USB Box a celor de la TBS se foloseste de RafaelMicro R848 multi-standard tuner si  AVL6882 Demodulator pentru a reda urmatoarele standarde: ETSI EN 302-755 V1.3.1 (DVB-T2/T2-Lite) ETSI EN 300-744 V1.6.1 (DVB-T) ETSI EN 300-429 V1.2.1 (DVB-C) ETSI EN 307-421 V1.2.1 (DVB-S2) ETSI EN 300-421 V1.1.2 (DVB-S) ARIB STD-B31 V1.6-E2 (ISDB-T) ITU-T J.83 Annex B 12/2007 (J.83/B) http://www.tbsdtv.com/products/tbs5520_multi-standard_tv_tuner_usb_box.html Pe aspectul fizic nu insist, sunt destule fotografii pe internet, vreau doar sa punctez cateva aspecte: pentru alimentare este necesar cablu Y USB - este singura modalitate de a furniza energie si de aici avem o limitare in ceea ce priveste functionalitatea cu motor HH mobilitate sporita si posibilitatea alimentarii directe din bateria unui notebook sau chiar conectarea la Tableta Android (de indata ce driverele vor fi gata) “TBS 5520 USB2.0 in warm state” nici rece dar nici fierbin

FTS4BT Wireless Bluetooth® Protocol Analyzer & Packet Sniffer

Complex & Ever Changing Bluetooth is an extremely complex software and hardware technology that is evolving fast. Even the most experienced Bluetooth developers and test engineers are challenged by keeping up with the latest changes from the baseband all the way to the profile level. Interoperability There are now enough Bluetooth-enabled devices on the market to prove that the technology is viable. Commercial success is tied to making sure that your devices interoperate smoothly so consumers can realize the benefits of Bluetooth. Currently Supported Version 2.1+EDR Features: Extended Inquiry Response. Secure Simple Pairing. QoS. Non-Automatically Flushable Packet Boundary Flag. Sniff Subrating. Erroneous Data Reporting. Encryption Pause and Resume. Link Supervision Timeout Changed Event. Security Mode 4. Supports EDR (Enhanced Data Rate): FTS4BT is the only analyzer currently on the market to support Bluetooth v2.1 + EDR. Finger-sized Bluetooth ComProbe: Air sniffing hardware