Multe dintre proiectele din domeniul telecomunicatiilor din Romania concureaza cu cele implementate la nivel mondial, anul acesta se vor vinde tot mai multe telefoane mobile cu GPS incorporat si se asteapta ca pretul chipset-urilor GPS sa scada la cativa dolari. Sunt doar cateva dintre previziunile pe care compania Deloitte le face cu privire la industria telecomunicatiilor din Romania, in 2008.
Astfel, studiul “Previziuni in domeniul telecomunicatiilor 2008”, realizat de Deloitte, arata ca numarul comunicatiilor digitale va creste considerabil, acestea se vor diversifica si vor avea un rol vital in viata noastra.
“Previziunile din acest an analizeaza impactul pe care l-ar putea avea o eventuala regresie economica asupra sectorului telecomunicatiilor, cresterea viabilitatii pietei de M2M, grabita de aparitia iminenta a telefonului mobil de 10 USD, viitorul GSM-ului care implineste anul acesta cel de-al 21-le an dar si relatia nesigura intre lungimea de banda si veniturile de pe piata broadband”, a declarat Dariusz Nachyla, partener TMT Central Europe din cadrul Deloitte.
Analistii Deloitte spun ca Romania a fost de multe ori “in pas cu dezvoltarea” in ceea ce priveste implementarea solutiilor noi de telecomunicatii si ca acest ritm va fi probabil pastrat si in 2008. Evolutia din 2007 a pietei de telefonie mobila din Romania, care a demonstrat ca mai exista suficiente resurse de crestere atat ca numar de clienti noi cat si ca venituri, va trebui sa se adapteze competitiei feroce din 2008 cand vor intra pe piata doi noi jucatori (RDS&RCS si re-lansarea Zapp) si vor ataca pozitiile ocupate de Orange, Vodafone si Cosmote.
“Piata de telecom din Romania in 2008 va oferi surprize interesante. Se vor accentua legaturile dintre operatorii de telefonie fixa si mobila. Aceste legaturi au inceput sa fie vizibile in anul 2007, dar in 2008 vor fi mult mai solide si promovate mai mult. Lupta pe piata de telecom va fi din ce in ce mai inversunata pentru clienti. Doar cativa jucatori vor putea sa acopere ambele zone (telefonie fixa si mobila) fara a avea nevoie de un aliat“ este de parere Andrei Ionescu, Senior Manager Deloitte Romania.
Cu toate ca in 2008 este probabil ca dificultatea obtinerii de credite sa tempereze fuziunile si achizitiile, se observa totusi in cadrul industriei telecomunicatiilor o tendinta crescuta de dezvoltare prin intermediul achizitiilor, spun specialistii de la Deloitte. Cu toate ca au deja o pozitie bine definita pe piata telefoniei mobile din intrega lume, operatorii mobili importanti pot fi interesati in 2008 de achizitii, totul luand o alta turnura. Operatorii de top de pe pietele emergente se pot transforma din prada in pradator. Deoarece lichiditatile acestora provin din vanzarea a sute de milioane de noi abonamente, acestia vor crea adevarate stocuri de bani, fara a fi constransi de cresterea ratei dobanzii, ca efect al inaspririi conditiilor de contractare a unui credit. Studiul mai spune ca, la fel ca si in ceilalti ani, in 2008 polemicile pe tema vitezei optime in telecomunicatii par sa fie la fel de aprinse. Cu toate acestea, preocuparea legata de costul finantarilor va face ca firmele din domeniul telecomunicatiilor si actionarii acestora sa puna sub semnul intrebarii nevoia de viteza, se adauga. Manate de dorinta de a obtine profituri mari, companiile din domeniul telecomunicatiilor nu trebuie sa faca din incercarea de a atinge limitele a ceea ce este posibil din punct de vedere tehnic un scop principal.
“In ceea ce priveste tehnologia, in 2008 trendul in Romania va fi acelasi ca in Europa - competitie accentuata. Diferenta intre competitori o va face strategia de marketing si de PR, dar si cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. Acum clientul isi doreste ca mijlocul de telecomunicatie sa fie modern si sa incorporeze cat mai multe functionalitati (folositoare sau nu), iar cel care poate oferi toate acestea va fi castigator”, mai spune senior manager-ul Andrei Ionescu.
Dispozitivele cu GPS, mai ieftine si mai multe
Studiul Deloitte spune ca in 2008 este de asteptat ca pretul chipset-urilor GPS sa scada la doar cativa dolari, lucru care va face ca numarul dispozitivelor care incorporeaza aceasta tehnologie sa creasca semnificativ. Este posibil, insa, ca anul acesta industria mobila sa scape din vedere cateva aspecte esentiale, unul dintre acestea fiind diferenta dintre modul in care navigatia prin satelit este utilizata de catre vehicule si felul in care aceasta ar putea fi utilizata de catre oamenii care se deplaseaza pe jos. Cu toate ca in 2008 vor fi vandute tot mai multe telefoane mobile cu GPS incorporat, dincolo de utilizarea initiala, acestea nu vor fi prea des intrebuintate. Iar acest lucru inseamna costuri suplimentare fara efecte scontate.
Sectorul media, incapabil sa faca fata cererii foarte mari In 2008 numarul comunicatiilor digitale va creste considerabil, acestea se vor diversifica si vor avea un rol vital in viata noastra, mai spun analistii Deloitte. Noile concepte media, precum retelele sociale, blog-urile si “lumile sintetice”, vor oferi acele tipuri de servicii prin intermediul carora se initiaza un volum foarte mare de forme de comunicare, fie ele noi sau traditionale. Toate aceste tendinte par sa confirme ca in 2008 cererea in ceea ce priveste comunicarea va fi foarte mare. Cererea in materie de noi concepte media poate sa denote faptul ca sectorul telecomunicatiilor se afla in incapacitatea de a valorifica la maximum aceasta cerere.
GSM-ul, la maturitate
In cel de-al 21-le an de existenta, GSM-ul pare sa reediteze succesul sau de la inceput. Pe 7 septembrie 2008, GSM-ul ajunge la maturitate: se intrevede ca in cele peste 700 de retele GSM din mai bine de 200 de tari se vor transmite 6 miliarde de mesaje text si se vor consuma peste 16 miliarde de minute de convorbiri. In anul maturitatii sale, viitorul GSM-ului pare a fi mai promitator ca niciodata, spune studiul mentionat. In 2008, operatorii GSM vor trebui sa-si revolutioneze strategiile in intreaga lor activitate. In copilarie, GSM-ul a fost supradotat, la maturitate insa, acesta va fi nevoit sa se coaca foarte repede, sa dezvolte noi relatii si abilitati, si sa depuna efort mai mult ca niciodata pentru a se mentine in top. Bloombiz.ro Newsletter
Astfel, studiul “Previziuni in domeniul telecomunicatiilor 2008”, realizat de Deloitte, arata ca numarul comunicatiilor digitale va creste considerabil, acestea se vor diversifica si vor avea un rol vital in viata noastra.
“Previziunile din acest an analizeaza impactul pe care l-ar putea avea o eventuala regresie economica asupra sectorului telecomunicatiilor, cresterea viabilitatii pietei de M2M, grabita de aparitia iminenta a telefonului mobil de 10 USD, viitorul GSM-ului care implineste anul acesta cel de-al 21-le an dar si relatia nesigura intre lungimea de banda si veniturile de pe piata broadband”, a declarat Dariusz Nachyla, partener TMT Central Europe din cadrul Deloitte.
Analistii Deloitte spun ca Romania a fost de multe ori “in pas cu dezvoltarea” in ceea ce priveste implementarea solutiilor noi de telecomunicatii si ca acest ritm va fi probabil pastrat si in 2008. Evolutia din 2007 a pietei de telefonie mobila din Romania, care a demonstrat ca mai exista suficiente resurse de crestere atat ca numar de clienti noi cat si ca venituri, va trebui sa se adapteze competitiei feroce din 2008 cand vor intra pe piata doi noi jucatori (RDS&RCS si re-lansarea Zapp) si vor ataca pozitiile ocupate de Orange, Vodafone si Cosmote.
“Piata de telecom din Romania in 2008 va oferi surprize interesante. Se vor accentua legaturile dintre operatorii de telefonie fixa si mobila. Aceste legaturi au inceput sa fie vizibile in anul 2007, dar in 2008 vor fi mult mai solide si promovate mai mult. Lupta pe piata de telecom va fi din ce in ce mai inversunata pentru clienti. Doar cativa jucatori vor putea sa acopere ambele zone (telefonie fixa si mobila) fara a avea nevoie de un aliat“ este de parere Andrei Ionescu, Senior Manager Deloitte Romania.
Cu toate ca in 2008 este probabil ca dificultatea obtinerii de credite sa tempereze fuziunile si achizitiile, se observa totusi in cadrul industriei telecomunicatiilor o tendinta crescuta de dezvoltare prin intermediul achizitiilor, spun specialistii de la Deloitte. Cu toate ca au deja o pozitie bine definita pe piata telefoniei mobile din intrega lume, operatorii mobili importanti pot fi interesati in 2008 de achizitii, totul luand o alta turnura. Operatorii de top de pe pietele emergente se pot transforma din prada in pradator. Deoarece lichiditatile acestora provin din vanzarea a sute de milioane de noi abonamente, acestia vor crea adevarate stocuri de bani, fara a fi constransi de cresterea ratei dobanzii, ca efect al inaspririi conditiilor de contractare a unui credit. Studiul mai spune ca, la fel ca si in ceilalti ani, in 2008 polemicile pe tema vitezei optime in telecomunicatii par sa fie la fel de aprinse. Cu toate acestea, preocuparea legata de costul finantarilor va face ca firmele din domeniul telecomunicatiilor si actionarii acestora sa puna sub semnul intrebarii nevoia de viteza, se adauga. Manate de dorinta de a obtine profituri mari, companiile din domeniul telecomunicatiilor nu trebuie sa faca din incercarea de a atinge limitele a ceea ce este posibil din punct de vedere tehnic un scop principal.
“In ceea ce priveste tehnologia, in 2008 trendul in Romania va fi acelasi ca in Europa - competitie accentuata. Diferenta intre competitori o va face strategia de marketing si de PR, dar si cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. Acum clientul isi doreste ca mijlocul de telecomunicatie sa fie modern si sa incorporeze cat mai multe functionalitati (folositoare sau nu), iar cel care poate oferi toate acestea va fi castigator”, mai spune senior manager-ul Andrei Ionescu.
Dispozitivele cu GPS, mai ieftine si mai multe
Studiul Deloitte spune ca in 2008 este de asteptat ca pretul chipset-urilor GPS sa scada la doar cativa dolari, lucru care va face ca numarul dispozitivelor care incorporeaza aceasta tehnologie sa creasca semnificativ. Este posibil, insa, ca anul acesta industria mobila sa scape din vedere cateva aspecte esentiale, unul dintre acestea fiind diferenta dintre modul in care navigatia prin satelit este utilizata de catre vehicule si felul in care aceasta ar putea fi utilizata de catre oamenii care se deplaseaza pe jos. Cu toate ca in 2008 vor fi vandute tot mai multe telefoane mobile cu GPS incorporat, dincolo de utilizarea initiala, acestea nu vor fi prea des intrebuintate. Iar acest lucru inseamna costuri suplimentare fara efecte scontate.
Sectorul media, incapabil sa faca fata cererii foarte mari In 2008 numarul comunicatiilor digitale va creste considerabil, acestea se vor diversifica si vor avea un rol vital in viata noastra, mai spun analistii Deloitte. Noile concepte media, precum retelele sociale, blog-urile si “lumile sintetice”, vor oferi acele tipuri de servicii prin intermediul carora se initiaza un volum foarte mare de forme de comunicare, fie ele noi sau traditionale. Toate aceste tendinte par sa confirme ca in 2008 cererea in ceea ce priveste comunicarea va fi foarte mare. Cererea in materie de noi concepte media poate sa denote faptul ca sectorul telecomunicatiilor se afla in incapacitatea de a valorifica la maximum aceasta cerere.
GSM-ul, la maturitate
In cel de-al 21-le an de existenta, GSM-ul pare sa reediteze succesul sau de la inceput. Pe 7 septembrie 2008, GSM-ul ajunge la maturitate: se intrevede ca in cele peste 700 de retele GSM din mai bine de 200 de tari se vor transmite 6 miliarde de mesaje text si se vor consuma peste 16 miliarde de minute de convorbiri. In anul maturitatii sale, viitorul GSM-ului pare a fi mai promitator ca niciodata, spune studiul mentionat. In 2008, operatorii GSM vor trebui sa-si revolutioneze strategiile in intreaga lor activitate. In copilarie, GSM-ul a fost supradotat, la maturitate insa, acesta va fi nevoit sa se coaca foarte repede, sa dezvolte noi relatii si abilitati, si sa depuna efort mai mult ca niciodata pentru a se mentine in top. Bloombiz.ro Newsletter